Sunday 20 December 2015

Persediaan final exam Tahun 2 Semester 1

Semester 1 Tahun 2 Sains Bioperubatan UKM hampir menutup tirainya dalam bentuk peperiksaan hujung semester. Aku tak sangka masa berlalu begitu cepat sekali walaupun terasa dengan kesibukkan sebagai seorang pelajar yang memegang jawatan berat di kolej kediaman.

Mengenang kembali saat-saat peperiksaan pertengahan semester pada 26 oktober sehingga 30 Oktober 2015 yang lalu membuatkan aku rasa kagum dengan cabaran yang telah aku lalui pada minggu tersebut. Mana taknya, dah la minggu midsem exam, masih juga aku sibuk dengan perancangan dan perlaksanaan majlis perasmian dewan kolej yang dihadiri oleh Naib Canselor dan Timbalan Naib Canselor UKM. Jadi exco protokol masa tersebut memang sangat besar tekanannya dengan minda aku yang sentiasa memikirkan tentang peperiksaan pada minggu tersebut.

Midsem exam Bioperubatan Tahun 2 kami yang lalu adalah subjek biokimia klinikal, bakteriologi perubatan dan histopatologi. Adeh adeh...memang mencabar sangat pada waktu itu dan aku risau sebab jika keputusan midsem aku tidak memuaskan, ini bermakna pembahagian masa aku sebagai pelajar dan eksekutif pelajar kolej GAGAL.

Akhirnya setelah berminggu-minggu menunggu keputusan midsem exam, keputusan kami pun keluar. Terkejut juga dan gembira semestinya (hehe), keputusan midsem aku adalah seperti berikut: Biokimia Klinikal gred B, Bakteriologi B+ dan Histopatologi A-. Tapi tapi, midsem ini hanya 30% biochem bacterio dan 25% histopato sahaja markah yang dibawa ke final.. pasal itulah, aku kena lagi gigih berusaha dan.jangan selesa sangat dengan pencapaian midsem aku ini kerana final exam itulah penentu cgpa aku kelak. (Mampu ker aku maintain 3.6 ke atas??) Mencabar mencabar...minda aku cukup teruji untuk tahun 2 ni..

Cukup-cukuplah aku merapu di blog..lama rupanyanya aku dah tak tulis sesuatu dalam ni..

Harapan aku untuk diri sendiri dan semua pelajar UKM: selamat berjaya menempuhi peperiksaan hujung semester dan semoga anda semua berjaya mencapai keputusan yang telah disasarkan..

GAMBATEH!! (Ada seorang lecturer yang aku makin minat tu, tak sangka beliau pandai main mengucap gambateh ni kepada aku dan aku pula terikut-ikut dengan beliau..hihi)

No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...