Monday 21 December 2015

Tetiba rajin nih nak update blog

Sekarang ni..sekarang ni, waktu ni aku tengah berehat sekejap melapangkan minda setelah menelaah dua topik histopatologi tadi iaitu patologi gen dan amiloidosis.

Setelah aku pergi menyertai kem motivasi bersama junior dan senior Biomedic pada cuti pertengahan semester yang lalu, aku belajar tips-tips mengulangkaji..kata seorang pensyarah yang aku minat dan sayang (sebenarnya aku memang sayang semua pensyarah pun sebab aku hormat sangat dengan mereka dan mereka seumpama ibu-ibu yang menyalurkan segala pengetahuan ilmu mereka kepada aku ), kata pensyarah tu 'ketika mengulangkaji subjek, jangan duduk terlalu lama menghadapnya, diri kena berehat sebentar kerana minda kita ni pandai tepu'.. tapi memang aku setuju pun dengan kaedah yang beliau perkenalkan itu tadi..


Sekarang, aku nak cerita sikit tentang suasana kolej kediaman aku ni.. sekarang ni,blok aku ni blok C sunyi jer..rasanya macam ramai pelajar yang balik ke kampung halaman masing-masing waktu study week ni. Bohonglah jika aku kata aku tak rindu Sarawak lebih-lebih lagi anak perempuan aku yang comel molek ada di sana..Tapi kan, disebabkan aku lebih komited dengan pengajian aku, aku abaikan dulu perasaan jiwa aku sekarang ni.

Lepas selesai aku mencoret merapu kejap dalam blog ni, aku akan keluar makan ke kafe kolej nanti sebab kan sekarang dah nak masuk waktu makan tengahhari. Bercakap tentang makanan, aku sekarang tengah menjaga berat badan sebabnya aku nak kekal slim..bila dah umur meningkat ni, risiko peningkatan berat badan tu memang mudah sekali.

Ehhh...dalam satu coretan ni, aku mencampur-adukkan bermacam kisah..haha..dah ni memang blog aku kan,sukati aku la macam mana aku nak menulis.  Penulisan aku memang tak hebat mana pun (aku tak pernah dapat A dalam subjek bahasa melayu ketika zaman persekolahan rendah dan menengah) tapi aku enjoy dengan blog sebab aku boleh tulis macam-macam tak kisah la ada orang baca atau tak haha..

Aku nak berambus ke kafe dulu..kalau aku rajin, aku akan menyibuk kembali ke dalam blog yang aku makin sayang ni.. tatatititutu

No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...