Friday 25 December 2015

Hari Krismas kali kedua di perantauan

Terima kasih Amanda sebab kau telah meluangkan masa bersama aku pada hari ini yang cukup istimewa bagi semua umat Kristian di seluruh dunia.

Pagi ini, kami bertiga menghadiri sesi ritual di Gereja Katolik Good Shepherd di area Wangsa Maju. Kali kedua rasanya aku menjejaki kaki memasuki gereja katolik ketika hari Krismas kerana aku adalah ahli gereja The Church Of Jesus Christ Of Latter Day Saints atau lebih biasa dikenali sebagai penganut mazhab Mormon. Selesai sesi ritual tadi dalam pukul 10.30am, kami bertiga pun menuju ke kedai makan Cina berhampiran..aku memesan Pan Mee spicy (yang kurang sedap), dan aku pun kenyang sangat..saiz perut aku dah mengecut sekarang..hihi

Setelah makan, kami bertiga menuju ke stesen bas berhampiran dan lalu menaiki bas Rapid Kl menuju ke Stesen LRT Wangsa Maju. Yang aku nak tekankan ni, tambang lrt dah naik la..dari wangsa maju ke KL sentral, tambangnya rm3.50 (fuyohhhh).

Nak dipendekkan cerita, kami bertiga ni nak ke Midvalley sebenarnya. Geng aku seorang tu nak ke IT Expo sebenarnya..pusing punya pusing IT expo tadi, geng yang seorang lagi akhirnya beli juga hard disk memori 1Terabite jenama seagate harga rm235 warna gold..cantik tauu

Aku nak kongsikan gambar hiasan sambutan Krismas yang berlaku di Midvalley pada hari ini.

Oleh kerana hari ni krismas, tentulah ada sale kan pakaian yang cantik molek. Tadi aku sempat singgah ke FOS beli tiga pasang gaun untuk puteri kesayangan aku, bolehlah jumlah semuanya rm111..aku tahu mesti dia akan sangat suka nanti. Habislah anak aku tu nanti, sampai ke remaja mesti dia jadi kaki shopping..

Sampai di kolej kediaman pada jam 6.45petang, kami sekawan berkumpul di kafe ala-ala makan malam krismas la kan..hihi..seronoknya berkumpul reramai gitu..

Cukup la coretan hari ini. Selamat malam.

No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...