Monday 21 December 2015

Minggu Ulangkaji atau Study Week

Ikutkan jadual kuliah, study week dah bermula pada hari ini 21 Disember 2015 sehingga 27 Disember 2015. Masa minggu inilah, semua pelajar UKM berhempas pulas mengulangkaji semua subjek dengan tekad tinggi berhasrat dapat menguasai semua subjek dalam masa seminggu termasuk juga AKU. Tapi kan, bukankah ini namanya 'last minute study'? Aku tak tahulah aku nak kata apa, aku bukan seorang yang biasa mengamalkan cara last minute study sejak zaman diploma lagi sehinggalah sekarang... Tapi aku juga mesti memanfaatkan sebaik mungkin la study week ni..

Semalam sebelum aku tidur, aku merangka balik jadual ulangkaji persendirian aku pada whiteboard yang aku dah siap beli di sebuah kedai alat tulis berhampiran HKL. Sekarang, aku nak kongsikan jadual aku tu dalam blog ni supaya aku dapat refleks balik suatu hari kelak akan usaha yang aku rancang dan lakukan untuk semester ini.

21 Disember iaitu hari ini la haha : subjek histopatologi
22 Disember: Histopatologi lagi
23 Disember: Biokimia klinikal
24 Disember: Biokimia klinikal ( krismas eve ni tauu.. jadi aku akan keluar bermain pada malam ni )
25 Disember (huhu..hari Krismas tapi aku harus belajar) : Bakteriologi 
26 Disember: TITAS tak boleh dilupakan
27 Disember: Bakteriologi
28 Disember: Bakteriologi lagi

kemudian, kertas peperiksaan pertama kami adalah pada 29 Disember 2015 iaitu subjek Bakteriologi dengan 4 jam kredit.

oh ya kan...alang-alang aku dah kongsikan jadual ulangkaji aku tu, aku nak masukkan sekali jadual peperiksaan..

29 Disember: Bakteriologi perubatan
30 Disember: OSPE bakteriologi
31 Disember: TITAS
4 Januari: Biokimia klinikal
6 Januari: Histopatologi ( semua soalan berbentuk ESEI...)
7 Januari: OSPE Histopatologi


Jadi, beginilah keadaan yang bakal aku tempuhi sehingga peperiksaan tamat pada 7 Januari 2015. 'Bersabar dan kuat' inilah perkataan yang aku sering ucapkan kepada diri sendiri..

Aku mesti boleh!! ya la... mana ada orang lain nak bagi motivasi saat-saat begini jadi diri sendirilah yang kena menyuntik semangat kepada diri sendiri.. fuhhh....  

No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...