Wednesday 19 August 2015

Biomedic UKM Tahun 2 semester 1 sesi 2015/2016

fuhhh....bila aku menaip tajuk subjek Biomedic UKM Tahun 2 semester 1 tersebut,terus otak aku ligat memikirkan bagaimana cabaran menghadiri kuliah dan tugasan-tugasan yang bakal para pensyarah berikan kelak.
haaa....sebagai permulaan perkongsian ini, aku akan nyatakan subjek-subjek yang akan kami pelajari pada semester baru ini.
1.Bakteriologi -4 jam kredit
2.Parasitologi perubatan-3 jam kredit
3.Biokimia klinikal-4 jam kredit
4.Patologi Asas dan Histopatologi-4 jam kredit
5.Hubungan etnik-3 jam kredit
6.Citra Tanggungjawab alam sekitar-1 jam kredit
7.Citra sosial dan kebertanggungjwaban-1 jam kredit
nampak tak,jam kredit subjek teras tu 4 dan 3 jam kredit..biasanya bila jam kredit sesuatu subjek ini banyak,maksudnya ada lah tugasan/kuiz/presentation,laporan dan sebagainya.
walaupun begitu,aku anggap ini sebagai satu cabaran menuntut ilmu di menara gading.Mana ada benda senang di dunia ini,segala-gala yang kita tempuhi itu adalah satu ujian dan usaha itu pun harus berlipat kali ganda.Cakap memang mudah kan,tengoklah nanti hasil usaha aku pada keputusan peperiksaan semester baru nanti,adakah cgpa aku dapat dikekalkan atau dinaikkan?Mungkin boleh jadi cgpa aku akan turun jika aku bersikap sambil lewa...ada baiknya aku mengeluarkan kata-kata aku sendiri di dalam blog ini supaya aku dapat buat refleksi tentang segala yang telah dilalui pada masa akan datang.
cukuplah apa yang aku telah kongsikan untuk tajuk ini...aku akan kongsikan lagi kejadian-kejadian dalam kehidupan aku pada masa lain.
#edited

No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...