Wednesday 19 August 2015

Eksekutif Pentadbiran MEP KTSN dan pembahagian masa sebagai seorang pelajar

Eksekutif Pentadbiran MEP KTSN adalah jawatan yang terdapat dalam organisasi MEP Kolej Tun Syed Nasir (KTSN) UKM dan MEP ini adalah Majlis Eksekutif Pelajar yang merupakan satu majlis yang menjadi penghubung antara para pelajar kolej dengan pentadbiran KTSN.Jawatan ini telah aku sandang sejak Jun 2015 yang lalu dan akan menyandangnya selama setahun.Walaupun sesi baru 2015/2016 belum bermula lagi,tapi tanggungjawab yang berat sudah dapat dirasai sejak Jun 2015 yang lepas.Apa yang aku dapat kongsikan bersama di blog ini, aku berasa bersyukur dan berterima kasih kepada pihak pentadbiran kolej yang memberi kepercayaan kepada diri ini untuk memikul tanggungjawab yang berat ini.       


Apabila aku berkongsi mengenai jawatan ini, aku merasakan kehidupan aku sebagai seorang mahasiswi nanti akan sibuk dengan kegiatan program pelajar di kolej kediaman serta beban kerja akademik nanti.. aku akui semua ini akan menjadi satu cabaran dan dugaan yang hebat buat diri ini. Aku sedang memikirkan adakah aku akan ada masa untuk balik ke Sarawak sepanjang tempoh ini nanti...dan juga aku memikirkan bagaimana ingin membahagikan masa antara kegiatan kolej dan juga bidang akademik di mana semester baru ini nanti,subjek-subjek yang akan kami pelajari rata-rata mempunyai jam kredit 4 dan 3.

Dan juga aku sedang memikirkan adakah aku masih mempunyai masa untuk berjalan keluar ke pusat membeli-belah bersama rakan-rakan sekelas di mana pada sesi lepas,kami suka pergi menonton wayang jika ada masa lapang biarpun hanya 4 atau 5 jam sahaja berjalan ke shopping mall.                      

Tepuk dada tanya selera.Pembahagian masa yang efektif ini adalah terpulang kepada seorang pelajar itu sendiri.Harus juga ingat dalam sehari ada 24 jam,tidur 6 atau 7 jam,yang selebihnya baki jam dalam sehari sepatutnya harus dimanfaatkan sebaik-baiknya..

Sekian,ini saja perkongsian aku untuk coretan kali ini.. :)                

No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...