Wednesday 12 August 2015

Keputusan final Tahun 1 Semester 2 yang lepas

Alahai..tak sangka juga rakan aku seorg tu menjumpai blog ku ini dan siap bagi komen lagi.ya la..terima kasih sim sebab kamu sudi meluangkan masa nak baca kejap.

hmmm....Aku nak kongsikan keputusan yang aku dapat pada semester lepas.Apa tujuan aku nak kongsikan ya?Ini kan blog aku,sukati aku la asalkan aku tak melanggar undang-undang negara serta tidak meruntuhkan akhlak diri ini...hehe gurau jer ler

ok.Gpa aku pada tahun 1 semester 1 adalah 3.47 (aku sendiri pun sukar nak percaya bila keputusan ini keluar pada Februari 2015 yang lepas).Terima kasih kepada semua rakan sekelas dan para pensyarah UKM (walaupun mereka tak baca blog ni pun).Gpa tahun 1 semester 2 pula 3.72 keluar pada bulan Julai lepas (haaa!ini gpa lagilah sukar aku nak percaya pada mulanya) maka cgpa aku 3.63.Entah la...setiap kali musim exam,aku sering rasa mcm biasa,bila aku stress aku tengoklah drama korea di bilik ketika musim exam.Nak kata aku bijak pun tak juga.Umur pun dah mencecah 29thn.Cuma rahsia aku sepanjang menjadi pelajar ni,aku banyak mengambil suplemen DHA EPA.Kata seorang pensyarah aku tu yang namanya dirahsiakan,DHA ni memang sangat bagus utk otak

Dan perasaan aku setiap kali habis exam,aku akan menenangkan diri sendiri 'cukuplah wen,kamu dh cuba yang terbaik.Dan jangan harapkan result tu nanti baik sangat,kalau di bawah 3.00 kecewa dirimu nanti'.begitulah aku,sering bercakap sendirian tapi di dalam hati jer la..

Sekali lagi aku ucapkan terima kasih kepada semua pensyarah walaupun mereka tak baca blog ni.Aku masih ada 3 tahun lagi tempoh pengajian untuk program bioperubatan ni..entah la,dapat tak cgpa ni dikekalkan sebaik seperti yg lepas tapi aku  takkan berhenti mencuba sebaik mungkin dan jangan memberi tekanan yang melampau kepada diri sendiri.Kalau aku grad kelas pertama kelak,aku tak tahu la nak cakap apa,yer la sekurang-kurangnya ptptn aku akan jadi biasiswa tapi tu la perjalanan masih panjang lagi,nak berjanji dgn diri sendiri pun risau juga.

Cukuplah testimoni ku kali ni..aku sering terlupa dengan blog ni hehe..lain kali aku merapu lagi..tatatititutu

No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...