Friday 17 June 2016

Kursus Elektif SAINS BIOPERUBATAN BATCH 2014/2015 UKM

Aku kena buat coretan pasal kursus elektif sains bioperubatan untuk sesi kami ini. Di bawah adalah senarai kursus elektif yang kami kena pilih dan kena merangkumi 5 kursus yang membawa jumlah jam kredit 10 unit sebelum graduasi tahun 2018 (aisehhh...cepat masa berlalu kan).

Kursus-kursus Elektif ** Harus mengambil 10 unit kursus elektif
NNNB3132                Teknik Parasitologi dan Entomologi Perubatan
NNNB3152                Penyakit Kegagalan Endokrin
NNNB3172                Flebotomi
NNNB3342                Penyakit-penyakit Genetik
NNNB3362                Mikrobiologi Persekitaran dan Kesihatan
NNNB4142                Teknik Mikrobiologi Perubatan
NNNB4332                Patologi Kimia
NNNB4352                Biokimia Gunaan
NNNR2122                Resusitasi Kardiopulmonari
NNNE3132                 Sistem Pengurusan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan

NNNX3302                Forensik Persekitaran


Jadinya, aku dah membuat pilihan kursus elektif yang aku berminat nak ambil iaitu penyakit kegagalan endokrin, mikrobiologi persekitaran dan kesihatan, teknik mikrobiologi perubatan, patologi kimia, akhir sekali sistem pengurusan keselamatan dan kesihatan pekerjaan.

Tapi ada satu kursus elektif yang aku pilih tu sistem pengurusan keselamatan dan kesihatan pekerjaan ni sebenarnya kursus di bawah program EVH atau KPKI. Agak mencabar pilihan aku ni sebab aku kena urus masa dengan baik nanti (jika aku ada rezeki berdaftar dengan kursus ni) dan aku kena tanya pihak BAKA di fakulti bagaimana student biomed mcm aku ni nak daftar kursus EVH tu. 

Banyak betul perkara yang aku nak buat dan semua ni aku kena rancang dengan baik. Tuhan juga yang menentukan kan.... semoga tuhan memberkati perancangan aku ini.

Jari pun dah penat ni menaip. Lepas ni, aku nak sambung ulangkaji balik amali Ento sebab Isnin ni kami ada OSPE ento bersama program EVH. Semoga kami semua berjaya menjawab dengan baik.

Tata....







No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...