Friday 17 June 2016

Jadual peperiksaan akhir Tahun 2 Semester 2

Sepatutnya aku pos kan jadual ni ke dlm blog sebelum peperiksaan bermula tapi tak terlambat lagi la... Ada bagusnya ada blog kan, blog ni macam dah jadi diari hidup aku yang mencatatkan perkara perkara penting dan kurang penting dalam hidup.


Kali ini jumlah subjek yang dihadapi dalam peperiksaan adalah 5 subjek. Jumlah jam kredit semua subjek termasuk citra kemahiran insaniah adalah 21 jam kredit semester ini. Aku rasa la, subjek yang paling mencabar (jangan biasakan diri dgn perkataan susah) semester ini adalah farmakologi am.


Aduiii....farmakologi. Kenapa aku kata ia mencabar? Cuba bayangkan topik dari awal semester sehingga hujung semester semua keluar dlm final exam ni. Aku pula jenis yang tak main spot question, aku kena khatam semua bab farmako agar aku tak menggelabah nanti dlm exam farmako tu (kononnya la...hihi). Fuhhh...dgn berpuluh jenis drug, mechanism of action drug kena faham tau dgn clinical indications nya, side effects drugs lagi. Kata pensyarah farmako yg kami sangat minat tu, beliau kata kalau nak study farmako ni, kita kena buat jadual... Mmg benarlah katanya, aku ada juga buat jadual dan boleh tengok gambaran keseluruhannya tapi tak semua topik yg aku buat cam tu..


Malas dah nak menaip panjang ni... Di bawah ni jadual peperiksaan sains bioperubatan Tahun 2 Semester 2.

No comments:

Post a Comment

Fisiologi okay lagi tapi bukan patofisiologi

hmmm....tadi baru dah habis paper patofisiologi...susah aku nak mengambarkan perasaan ni dengan kata-kata... kertas final kami kali ini...